الاغنية الاعلانية فى الاعلانات التليفزيونية وعلاقتها باتجاهات الشباب المصرى نحو المنتج عنه : دراسة ميدانية

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

کلية الآداب جامعة المنصورة

المستخلص

يعد الإعلان جزءا أساسيا من حياتنا اليومية الإجتماعية والإقتصادية والسياسية ، وبما أن الأغنية الإعلانية أصبحت جزء أساسى من مکونات الإعلان فتسعى هذه الدراسة لمعرفة وتحديد العلاقة التى تربط بين الأغنية الإعلانية فى الإعلانات التليفزيونية واتجاهات الشباب المصرى نحو المنتج المعلن عنه وإلى أى درجة تؤثر على تذکره ونيته الشرائية للمنتج . وقد توصلت الدراسة إلى مجموعة من النتائج، أبرزها:
1. تشير تلک النتائج إلى أن مستوى مشاهدة الإعلانات التليفزيونية متوسطة.
2. تشير تلک النتائج إلى تفاوت المدة الزمنية المنقضية فى متابعة الإعلان التليفزيونى
3. وجود فروق ذات دلالة احصائية بين المدة الزمنية المنقضية فى متابعة الإعلان التليفزيونى والحالة الاجتماعية.

Advertising is an essential part of our daily social, economic and political life, and after the increased interest in television advertisements in particular, because it is the first mass advertising medium, and since the advertising song has become an essential part of the components of advertising, this study seeks to know and determine the relationship between the advertising song in television advertisements and trends Egyptian youth towards the advertised product. The study reached a set of results, most notably:
1. These results indicate that the level of TV ad viewing is moderate.
2. These results indicate the variation in the period of time spent in following up on the TV advertisement
3. There are statistically significant differences between the period of time elapsed in following up on the television advertisement and the social status.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية