“Can the Subaltern “Children” Resist? Exploring Mildred Taylor’s, the Roll of Thunder, Hear My Cry from a Postcolonial Perspective

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

جامعة جازان -كلية الاداب والعلوم الانسانية. المملكة العربية السعودية

المستخلص

Abstract

This paper analyzes Mildred Taylor’s Roll of Thunder, Hear my Cry (1976), a realistic and

historical novel written for children whose central idea came into Taylor’s mind after her father had told her about real events he witnessed during his Mississippi childhood. It shows how Taylor empowers her child character, Cassie, to play an active role in her world. Taylor’s Roll of Thunder is a classic of children’s literature in which she explores the impact of segregation on the psychological development of African-American children. From a post-colonial perspective, the novel reflects not only racial discrimination by the whites but also how children from Taylor's African- American community have tried their best to protect their dignity, freedom, and welfare through their resistance.

Keywords: African American children- Mildred Taylor- resistance- subaltern- racism-Postcolonial.

مستخلص عربي

"هل يستطيع الأطفال المهمشين أن يقاموا":

قراءة ما بعد الاستعمار لرواية "أيا صوت الرعد- أسمع بكائي" للكاتبة ملدريد تايلر

مستخلص

يهدف هذا البحث إلى دراسة صورة الأطفال أصحاب البشرة السمراء في رواية "أيا صوت الرعد- أسمع بكائي" للكاتبة الأفروامريكية ملدريد تايلر (1943- ). وقد اقتضت طبيعة البحث استخدام المنهج ما بعد الاستعمار. ومن أهم ما توصل إليه البحث من نتائج، أن تايلر قدمت صورة إيجابية للسود حيث أن شخصيات الرواية لم يستسلموا للتمييز العنصري الذي انتشر في المجتمع من جانب الشخص الابيض حينذاك بل قاوموا وانتصروا في نهاية المطاف.

الكلمات المفتاحية: الاطفال السود، ما بعد الاستعمار، التمييز العنصري، المقاومة ملدريد تايلر

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية