العلاقات العامة في المؤسسات الرياضية

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

كلية الاداب جامعة المنصورة

المستخلص

ملخـــــص

تناقش هذه الدراسة العلاقات العامة في المؤسسات الرياضية، وتوضيح مفهومها، وتعاريفها المختلفة، من وجهة نظر عدد من المؤسسات والمنظمات، وتحديد أركان العلاقات العامة داخل المؤسسات الرياضية لتصبح علاقات عامة تتسم بالفاعلية داخل المؤسسة الرياضية.

وتستعرض الدراسة أنواع العلاقات العامة في المجال الرياضي، وتناول أدوار كل مجال للعلاقات العامة داخل المؤسسة الرياضية، وتحديد مجالات التطبيق للعلاقات العامة، ومعرفة المبادئ الأساسية للعلاقات العامة في المؤسسات الرياضية، وتحديد الأهداف والخصائص لممارسي العلاقات العامة داخل المؤسسات الرياضية، ومن خلاله معرفة القياس ونجاح الهدف من عدمه، والتركيز على العديد من الوظائف لممارسي العلاقات العامة داخل المؤسسات الرياضية.



This study discusses public relations in sports institutions, clarifying its concept and its different definitions, from the point of view of a number of institutions and organizations, and identifying the pillars of public relations within sports institutions to become effective public relations within the sports institution.

The study reviews the types of public relations in the sports field, addressing the roles of each field of public relations within the sports institution, identifying the areas of application of public relations, knowing the basic principles of public relations in sports institutions, determining the goals and characteristics of public relations practitioners within sports institutions, and through it knowing the measurement and success of the goal or not, and focusing on many jobs for public relations practitioners within sports institutions.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية